25 04 17 DE LINDOSO A PARADAMONTE

PUNTO DE SAÍDA TRAZADO DA RUTA GALERÍA DE FOTOS PDF CASTELÁN MAPA PARA IMPRIMIR

SITUACIÓN: Freguesías de Lindoso, Parada, Cidadelhe e Britelo (Ponte da Barca) Portugal

PUNTO DE PARTIDA: Lindoso (440 m)

ACCESO: Desde a A – 52 en Ourense, coller a AG – 31 que remata no sur de Celanova. Logo seguir pola OU – 540 ata a fronteira con Portugal. Logo seguir pola N – 203.

HORARIO: 4 h                             DESNIVEL:  + 330  m / - 530        DISTANCIA: 13  km

DIFICULTADE: Baixa                    TIPO DE RUTA: Travesía

COTA MÍNIMA: Paradamonte (225 m)       COTA MÁXIMA: Saída de Lindoso (506 m)

MAPAS: Parque Nacional da Peneda – Gerês (Adventure Maps) Escala: 1:50.000

Viana do Castelo / 17 - Lindoso (Ponte da Barca) Escala: 1:25.000

Centro de Informaçao Geoespacial do Exército

SINOPSE: Esta camiñada segue en sentido contrario o GR – 50 PenedaGerês. Destaca a poboación de Lindoso debido a súa importancia histórica e monumental con o núcleo constituído por o castelo medieval, cruceiro, eira comunitaria e o conxunto de 67 cabazos ou espigueiros. Tampouco debemos deixar de apreciar a típica arquitectura e as súas rúas.

DESCRICIÓN DA RUTA: Esta camiñada parte da estrada N - 203 - 1enfronte ao café Vilarinho pola pista que sobe ao núcleo urbano. Cando levamos douscentos metros temos un desvío para visitar o castelo e os espigueiros catalogados como Monumento Histórico, de obrigada visita.

Seguimos a andaina que pasa xunto á igrexa de Lindoso e máis adiante xunto á fonte da Lamela (450 m) onde deixamos o núcleo urbano. Logo dunha pequena subida, desde o camiño temos unha boa panorámica de Lindoso con o castelo e os espigueiros. Este é o punto máis alto do percorrido (506 m).

Comezamos a baixar para cruzar o rego de Parada de Lindoso e entrar na poboación de Parada. A entrada temos unha fonte e a eira da Portela da Leija (382 m) onde podemos ver outro conxunto de espigueiros. Agora xiramos á esquerda para seguir pola rúa central desta poboación onde pasamos xunto á Tasquinha das Delicias e as casas do Tribunal e a Priçao do antigo concello de Lindoso.

Xa saíndo do lugar temos a fonte e lavadoiro da Eira de Tapado e un novo conxunto de 21 espigueiros xunto aos cales deixamos esta poboación. O camiño agora  vai en dirección sur para atravesar o rego pola Pontella do río da Ponte logo da cal xiramos en dirección norte pasando xunto á pequena fervenza do Poço da Gola.

O camiño xira ao oeste en suave pendente ata a cota de 463 m logo da cal baixa cruzando o rego por unha ponte ata a parte superior de Cidadelhe. Seguimos en dirección oeste para entroncar con a estrada que vai a Mosteiro onde collemos á esquerda para seguir un tramo por ela. Á nosa dereita temos a capela de Nossa Senhora da Penha e unha área recreativa. Un pouco máis adiante, á nosa esquerda, queda o cemiterio logo do cal, abandonamos a estrada collendo pola dereita o camiño sinalizado que vai xunto á liña eléctrica.

Pasamos o rego no lugar da Poça de Mosteiro e unha zona con eucaliptos en dirección suroeste ata que o camiño xira á dereita para baixar a Paradamonte. O camiño deixa á esquerda a represa para chegar á N – 203  xusto enfronte ao café Pires